ANBO supermarkten, zet bezorgdienst in voor kwetsbare mensen

ANBO is niet blij met het ”ouderenuurtje” in supermarkten. Ze ziet liever dat ze hun bezorgservice voorrang geeft aan kwetsbare mensen. Momenteel moeten ze soms wel drie weken wachten op hun boodschappen.

Bij de ANBO staat de telefoon roodgloeiend. Over het waarom zegt Liane den Haan, directeur bestuurder van ANBO: “Wij hebben een speciale telefoonlijn voor ouderen en krijgen veel telefoontjes van ouderen en zieke mensen die aangeven dat zij op dit moment geen gebruik kunnen maken van boodschappen-bezorgservice.
Oudere mensen die echt niet de deur uit kunnen vanwege hun broze gezondheid bestellen vaak al jaren hun boodschappen bij een bezorgdienst. Op dit moment moeten zij soms 3 weken wachten tot hun boodschappen worden bezorgd. Wij maken ons echt zorgen dat de wachttijden zo lang zijn dat mensen niet op tijd hun boodschappen in huis hebben
.”

Oproep
Ik wil daarom graag een oproep doen aan alle supermarkten om ervoor te zorgen dat hun bezorgservice bereikbaar is voor die mensen die het echt nodig hebben. En ik wil graag tegen iedereen die gezond is zeggen: als je naar de supermarkt kunt, ga dan alsjeblieft en doe op die manier je boodschappen. Dan kunnen supermarkten de mensen helpen die de bezorgdienst écht nodig hebben. En dan hebben we allemaal onze boodschappen op tijd in huis.”

Artikel links