Fietsknooppuntennetwerk Achterhoek scoort een dikke 8

Het GOBT (Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme) heeft in opdracht van het Recreatieschap Achterhoek-Liemers (RAL) en het Achterhoeks Bureau voor Toerisme (ABT) een onderzoek uitgevoerd onder de gebruikers van het Fietsknooppuntennetwerk Achterhoek.

In totaal zijn ruim 900 gebruikers van het netwerk ondervraagd. Uit het onderzoek blijkt dat de belangrijkste redenen om het fietsknooppuntensysteem te gebruiken de eenvoudige manier van routes plannen (70%) en de aantrekkelijkheid van de routes (60%) zijn. Het netwerk in de Achterhoek is vooral populair bij mensen boven de 50 jaar (85% van de gebruikers). Meer dan een derde van de ondervraagden geeft aan dat de aanwezigheid van een fietsroutenetwerk een rol heeft gespeeld bij de keuze voor de Achterhoek als bestemming voor een vakantie of uitstapje. Het merendeel van de gebruikers verwacht door de aanwezigheid van het netwerk zeker (42%) of waarschijnlijk (46%) vaker te gaan fietsen in de Achterhoek. Het volledige onderzoek is gratis te downloaden via www.gobt.nl.

Het GOBT verrichte dit voorjaar in opdracht van RAL en ABT met succes de marketing voor het Fietsknooppuntennetwerk Achterhoek. Het gebruik en imago van het Achterhoekse netwerk is door alle inspanningen zeer positief (zie onderzoek). Ook zijn er in zes maanden tijd vele tienduizenden exemplaren van de fietskaart Achterhoek over de toonbank gegaan. De Achterhoek heeft daarmee met ruime voorsprong de best verkochte fietskaart in de landelijke serie van uitgeverij Falk en VVV Nederland.

Artikel links