NostalgieNet in basispakket Ziggo

Actualiteiten > Nieuws, weer & verkeer

(642 artikelen)

Per 1 september is de digitale tv-zender NostalgieNet door kabeldistributeur Ziggo van het pluspakket in het basispakket geplaatst. Een belangrijke stap in de verdere groei van deze Nederlandstalige zender, die het beste van tv uit de jaren ’50 tot ’80 weer terugbrengt op tv in een aantrekkelijke mix van informatie en entertainment.

Speerpunten in de programmering van het nieuwe tv-seizoen zijn de succesvollekomedieserie ‘Laat maar zitten’ van eind jaren ‘ 80 met een hoofdrol voor de dit jaaroverleden Johnny Kraaijkamp, de dramaserie De Dageraad en een serie kluchten uit dejaren ‘ 90 met een dragende hoofdrol voor Piet Bambergen. Amusement dat zijn waarde vooreen groot publiek nog steeds weet vast te houden. Daarnaast bevat de programmering ooknog formats gemaakt met archiefmateriaal uit o.a. Polygoonjournaals. En er staat iederemaand bij NostalgieNet een thema centraal over sport, cultuur en/of samenleving. Dezemaand is dat bijv. de historie van de Nederlandse film, i.s.m. het Nederlands Film Festival.Later dit jaar volgen nog andere thema’s als Geld, Misdaad en Luchtvaart.

NostalgieNet-directeur Tim Beudel: “De plaats in het basispakket van Ziggo is voor ons deerkenning dat NostalgieNet z’n plaats in het medialandschap aan het verdienen is. Wehebben hard gewerkt aan een profiel dat voor een breed publiek toegankelijk is én volledigNederlandstalig. Onvergetelijke televisie van eigen bodem voor een doelgroep van 45 jaaren ouder. Die groep is ook belangrijk voor Ziggo en mede daarom zijn we “gepromoveerd“naar het basispakket”.

Door deze stap groeit het totale bereik van NostalgieNet van 1,.2 miljoen huishoudens naar2.7 miljoen huishoudens (via Ziggo, UPC, KPN, CaiW, Delta e.a.).

Beudel: “De meeste omroepbladen hebben ons inmiddels ook gevonden. Zo staan we in deprogramma-overzichten van de tv-gidsen van AVRO, KRO, TROS en NCRV. Daardoorkunnen de kijkers veel beter terugvinden wie we zijn en wat we doen. En dat is én blijft vooreen digitale themazender een permanente uitdaging.“

Artikel links