Omroep MAX gaat voor 400.000 leden MAX blijft MAX

Magazine  »  50plus (194 artikelen)  »  Artikelen over Omroep Max (31 artikelen)

Omroep Max stelt alles in het werk om in 2011 te groeien van 250.000 naar 400.000 leden. Vandaag start de campagne ‘MAX blijft MAX’. Deze campagne is de komende weken te zien op televisie en op de website www.maxblijftmax.nl. Meer acties volgen in de loop van 2011.

Max blijft omroep max

MAX-Directeur Jan Slagter: “2011 is een cruciaal jaar voor MAX. De Publieke Omroep moet 200 miljoen euro bezuinigen. De politiek wil het aantal omroepen terugbrengen naar 8, er wordt zelfs gesproken over gedwongen fusies. MAX wil met iedere omroep samenwerken, maar niet fuseren. MAX maakt onderscheidende programma’s voor een oudere doelgroep waar voorheen geen ruimte voor was bij de Publieke Omroepen. Totdat wij toetraden tot het publieke bestel werden vijftigplussers genegeerd in Hilversum. Sterker nog: juist de programma’s en presentatoren die zij goed waardeerden verdwenen van radio en televisie. Reden voor 250.000 mensen om heel bewust lid te worden MAX. Met een gedwongen fusie is niet gewaarborgd dat deze programma’s nu wel blijven bestaan.

Dat de Publieke Omroep moet en kan bezuinigen is duidelijk, ik roep al jaren dat het allemaal veel efficiënter kan. MAX is daar een duidelijk bewijs van, wij hebben geen vet op de botten en besteden vrijwel al ons geld aan onze programma’s. Om kosten te besparen staat MAX open voor intensieve samenwerking met andere omroepen, maar tegen fusies zal ik me blijven verzetten: MAX blijft MAX! Met 400.000 leden, dat is ons streven, kan niemand meer om MAX heen.”

Bekijk wat mensen op Twitter over Omroep Max zeggen