Van Gogh Museum en bloomon presenteren Flowergram Sunflower edition

Flowergram Sunflower edition met op de achtergrond Zonnebloemen (1889) van Vincent van Gogh.
Flowergram Sunflower edition met op de achtergrond Zonnebloemen (1889) van Vincent van Gogh.

In samenwerking met het Van Gogh Museum presenteert bloomon de Flowergram Sunflower edition. Zonnebloemen (1889), één van de meest iconische en geliefde schilderijen van Vincent van Gogh, vormt de inspiratie voor een originele samenstelling van droogbloemen

Flowergram Sunflower edition met op de achtergrond Zonnebloemen (1889) van Vincent van Gogh.
Flowergram Sunflower edition met op de achtergrond Zonnebloemen (1889) van Vincent van Gogh.

De samenwerking tussen bloomon en het Van Gogh Museum zet zowel de zonnebloem, als het inspirerende verhaal achter het meesterwerk van Van Gogh, letterlijk en figuurlijk op een voetstuk.

Vincent van Gogh en zonnebloemen
Vincent van Gogh schilderde, net als veel van zijn tijdgenoten, graag bloemen. Hij gaf als één van de weinigen de zonnebloem de hoofdrol in verschillende bloemstillevens.
Vergeleken met de traditionele donkere bloemstukken waren zijn Zonnebloemen een explosie van kleur. Het is bijzonder dat Vincent naast bloeiende bloemen ook verwelkte bloemen afbeeldde, waarin hij de schoonheid zag die hij ook in verweerde gezichten vond. Voor Vincent hadden zonnebloemen een speciale betekenis: ze stonden voor hem symbool voor inspiratie, vriendschap en dankbaarheid.

Flowergram Sunflower edition
De Flowergram Sunflower edition bestaat uit een zorgvuldige selectie droogbloemen, geïnspireerd op de werken van Vincent van Gogh. In totaal twaalf stelen, waaronder tarwegras, korenbloemen, de zaaddoosjes van juffertjes en natuurlijk zonnebloemen — van hoge kwaliteit en exclusief gedroogd voor bloomon — zijn te vinden in et design.
Het bijbehorende houten podium biedt plaats voor negen droogbloemen en geeft de mogelijkheid om zelf creatief aan de slag te gaan met het maken van verschillende composities. De door Vincent zo geliefde zonnebloem steelt zo, ook buiten het zonnebloemseizoen, de show.
De fascinerende kleuren geel van de zonnebloem komen ook terug in de stijlvolle verpakking en het bloemenkaartje. Omdat de Flowergram door de brievenbus past kan deze op ieder moment bezorgd worden; bij je thuis om je interieur op te vrolijken of bij iemand die je bijvoorbeeld wilt bedanken.

In deze video vertelt Lucinda van der Ploeg, bloemstylist bij bloomon, hoe het design van de Flowergram Sunflower edition tot stand is gekomen.

De Flowergram Sunflower edition bloomon x Van Gogh Museum is vanaf 22 september in beperkte oplage online verkrijgbaar en vanaf 9 oktober in de museumwinkel van het Van Gogh Museum in Amsterdam. Prijs: € 19,95 (NL) / € 24,95 (BE&DE). Persoonlijk kaartje bij online bestelling (optioneel): € 1,95.

Hashtag: #bloomonxvangoghmuseum

Voor deze Flowergram zijn de ‘Sunrich – Van Gogh’s Favorite’ zonnebloemen gebruikt van Takii, partner van het Van Gogh Museum.

Over bloomon
bloomon is de online bloemist voor floral design. Het bloemenaanbod van bloomon bestaat uit verse seizoensbloemen en droogbloemen: verrassende designs in verschillende vormen en stijlen. Ook is het mogelijk om bloemen op abonnementsbasis te ontvangen. bloomon heeft de keten flink ingekort door de veiling en groothandel over te slaan en de bloemen direct bij de kweker in te kopen. Hierdoor worden de bloemen verser dan vers aan de deur bezorgd. bloomon zet zich in voor bloemen waar iedereen blij van wordt — mens én natuur. Vanaf 15 juni 2020 zijn alle producten van bloomon klimaatneutraal, vanaf de kweker tot aan de voordeur. bloomon is in 2014 opgericht door Patrick Hurenkamp, Bart Troost en Koen Thijssen. Hun missie: happiness verspreiden met bloemen. bloomon is actief in vijf markten: Nederland, Duitsland, België, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk.

Over het Van Gogh Museum
Het Van Gogh Museum in Amsterdam beheert met ruim 200 schilderijen, bijna 500 tekeningen en meer dan 700 brieven de grootste verzameling werken van Vincent van Gogh ter wereld. De vaste collectie neemt de bezoeker mee op reis door zijn leven en toont de ideeën en ambities achter zijn kunst. Het museum trekt jaarlijks ruim 2 miljoen bezoekers vanuit de hele wereld. Van Gogh Museum Enterprises BV (VGME) ontwikkelt onder de merknaam ‘Van Gogh Museum Amsterdam’ uiteenlopende producten en diensten, geïnspireerd op het leven en werk van Vincent Van Gogh. Het is onze missie om een divers publiek te inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijd. Daarom vertellen ook de producten in de online shop en de samenwerking met partners het verhaal van Van Gogh. Alle producten en diensten worden ontwikkeld met het erfgoed van Vincent van Gogh in gedachten en het gegenereerde inkomen draagt bij aan de ondersteuning van de activiteiten van het Van Gogh Museum.

Over Takii
Takii is één van de meest vooraanstaande veredelaars van groente- en siergewassen in de wereld. ‘Creating tomorrow today’ is de leidende slogan achter de bedrijfsfilosofie. Hierdoor gedreven creëren, produceren en distribueren zij hoogwaardige rassen en verlenen zij kwalitatief hoogstaande ondersteuning aan hun ketenpartners. Het bedrijf is binnen de sierteelt marktleider op het gebied van zonnebloemen, canna en sierkool. Binnen de groenteteelt is Takii een grote wereldspeler in ui, onderstammen en kool







Artikel links