DIMO eerste woonsite met no-cure, no-pay concept

DIMO, tegenhanger van Funda, introduceert als eerste woonsite de mogelijkheid om promotie voor een woning pas te betalen als de woning afgemeld wordt. Deze dienst is ontwikkeld zodat woningverkopers en makelaars in deze roerige tijden hun woning sneller kunnen verkopen, zonder dat ze de advertentiekosten moeten voorfinancieren: ‘No-cure,no-pay’. ‘Er staan op dit moment veel woningen te koop en vaak ook nog eens voor een lange(re) periode.

Dan ligt het voor de hand dat deze (meer) promotie nodig hebben. Met

ons concept van pas achteraf betalen spelen we in op de markt.’ aldus Frank van der

Linden, directeur van DIMO. ‘Makelaars moeten vaak alle kosten voor hun klanten

voorfinancieren, terwijl ze zelf de courtage pas maanden later ontvangen. En voor

consumenten geldt regelmatig dat deze al een nieuwe woning gekocht hebben, dus vaak al

kosten gaan maken, terwijl ze hun oude woning nog moeten verkopen.’

In de strijd tussen de woonsites heeft DIMO nu nog een ijzer in het vuur. Vanaf nu kunnen

consumenten die hun woning verkopen via een makelaar ook zelf online upgraden. Dit komt

er op neer dat de woning niet meer onderaan de lijst staat op DIMO, maar bovenin en meer

prominent. Tot op heden konden alleen makelaars hun woningen upgraden en consumenten die

zelf hun woning in de verkoop hebben. Liesbeth Maaskant, salesmanager: ‘Upgraden bij DIMO

blijft voor consumenten nog altijd het meest aantrekkelijk en voordelig via een makelaar.

Maar wij zijn een open en onafhankelijk platform. Dus we willen dat consumenten altijd

alle opties hebben om hun woning zo snel mogelijk te verkopen. En ja, een upgrade bij ons

kan er wel voor zorgen dat een woning tot 8 keer meer bezichtigd wordt. Dat blijkt uit

onze statistieken.’

Voor de promotie van het upgraden door consumenten heeft DIMO een unieke Direct Mail

bedacht. Vanaf vandaag ontvangen tien duizenden consumenten een briefkaart in de bus met

hierop een afbeelding van hun eigen woning die te koop staat. Iedere kaart is dus uniek en

gepersonaliseerd. De tekst hierbij is: ‘Uw woning staat al op DIMO. Maar dat kan beter!’

Hiermee wordt gedoeld op het punt dat een woning sowieso op DIMO komt, maar dat deze dus

tegen betaling veel prominenter geplaatst kan worden.













































Leave a Comment